Pages

Free Gift

Sebarang pembelian euphoria mini pack dari blog comelceria akan menerima hadiah PERCUMA ini! Bergantung pada stok..Jika stok habis akan diganti dengan hadiah yg lain yer


Senangnya nak dpt hadiah percuma kan.... :) dan setiap pembelian mana2 trial pack di blog ini RM1 akan saya dermakan ke tabung anak2 yatim Malaysia....Membeli sambil beramal.

Wednesday, March 9, 2011

Bakal bakal ibu... beza nya vitamin Shaklee dengan yang lain..

“ello geng...aku tgh mabuk skang ni...pregnant...hehe...teruk dr first wei...tensen aku...ko tolong jd penasihat aku ek...suggest kat aku ape2 supplement Shaklee yg patut beli yg sesuai utk ibu mengandung ni....awal2 ni kan kena mkn acid folic...vit b tu skali acid folic kan..tp aku takleh nak telan vit la...mkn je kang kuar la balik dalam bentuk cecair,sama warna ngan pil yg aku telan tuh...so camne?..bg la nasihat..”..

Entry Mama Faiz:
Itulah email dari seorang kwn saya semasa di UTP dulu ni… Alhamdulillah dah mengandung second baby dah.Kami berkahwin pada tahun dan bulan dan tarikh lebih kurang..so tak dpt nak hadiri majlis masing……hehehe..Saya tumpang gembira dgn rezeki sahabat saya….saya juga yang masih belum mendapat rezeki untuk mengandung lagi…apa2 pun Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba2Nya.. First baby dia sebaya dgn anak saya, Faiz... dan dia juga antara reqular customer saya yang setia pada Shaklee... Thanks bebeh for putting your trust in this product.. U know what best for your baby... Anyway.as usual.. sbb saya ni kan Engineer merangkap nutritionist.. maka dah jadi tanggungjawab saya untuk share info apa2 yang patut..cewah….……. Semalam saya sudah cerita basic2 vitamin yang sesuai untuk bakal2 ibu. Cuma saya nak kupas lebih detail apa beza dengan yang Shaklee sediakan….

1.Selalunya doktor akan bagi vitamin Obimin atau kata lain multivitamin. Secara peribadi pada pendapat saya ia lebih mengandungi pewarna..., cuba genggam di dalam tapak tangan sebiji obimin, kita akan dapati ianya menjadi melekit di tapak tangan kita dan warnanya akan turun di dalam tapak tangan kita. Multivitamin Shaklee mengandungi 12 vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula. Iron sangat penting bagi ibu yang mengandung dan menyusukan anaknya. Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah, mudah nak pitam atau pengsan , hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.


2. B complex ... Shaklee mempunyai B complex yang lengkap dengan 8 B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B. B complex Shaklee mengandungi Folic acid, Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon. Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukkan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.


3. Vitamin C Shaklee sangat unik. Ianya tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan. Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren dan memenuhi keperluan vit C minima tubuh kita iaitu 500mg. Ianya adalah sustained release dan akan digunakan secara beransur2 mengikut keperluan oleh badan kita.


4. Kalsium Shaklee atau nama lainnya Ostematrix Shaklee sangat perlu bagi mereka yang sering mengalami sakit tulang belakang, kaki cramp, sendi2 yang bisa. Ianya juga penting agar keperluan tubuh badan si ibu dipenuhi dan tidak lupa juga bagi bayi yang dalam kandungan, kalsium sangat penting untuk pembentukan tulang bayi yang kuat. Kalsium Shaklee tidak hanya diperbuat dari kalsium Karbonat semata2 yang boleh membuatkan seseorang sembelit dengan teruk tetapi Kalsium Shaklee dihasilkan oleh campuran kalsium karbonat dan kalsium sitrat


Selain dari vitamin ini, bagi ibu yang berkemampuan bolehlah menambah pengambilan minyak ikan seperti Omega untuk meningkat sistem imun baby dan DHA otak bayi dan juga ESP (Soy Protein-Protein diperlukan untuk membina sel. Dari sel akan terbentuk organ. Dari organ akan terhasilnya sistem. Betapa pentingnya protien untuk pembentukan janin kepada bayi)..Sebab tu sepanjang mengandung,saya simpan je pil2 yang doktor berikan..hehe..…bukan anti pada doktor tapi terserah pada setiap indvidvidu…. Hanya kita yang berhak menilai dan memilih yang terbaik…. Seperti yang saya tulis sebelum ini “raya setiap tahun ada..setiap tahun kita jumpe,boleh beli yang best2 untuk si kecik.....tp breastfeeding dan pregnancy ni bukannya setiap tahun terbuka peluang untuk kita memberi yang terbaik untuk si kecil..dimana kesannya bukannya sekelip mata..”.. ( Ya Allah..moga saya diberi peluang dan rezeki untuk mengandung lagi)

CREDIT TO AIN

Mahu mencuba? Kami menyediakan Euphoria Mini Pack untuk 30 hari consume dan free delivery. Boleh sms kan kepada saya 017-6889652

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...