Pages

Free Gift

Sebarang pembelian euphoria mini pack dari blog comelceria akan menerima hadiah PERCUMA ini! Bergantung pada stok..Jika stok habis akan diganti dengan hadiah yg lain yer


Senangnya nak dpt hadiah percuma kan.... :) dan setiap pembelian mana2 trial pack di blog ini RM1 akan saya dermakan ke tabung anak2 yatim Malaysia....Membeli sambil beramal.

Wednesday, February 23, 2011

Apa kelebihan SET BERPANTANG (Set C)?

* saya taknak compare dengan set bersalin yang lain sebab penerimaan tubuh antara individu tak sama. cuma, saya nak nyatakan di sini ialah, set berpantang ini selamat diamalkan sebab ia terdiri daripada bahan-bahan semulajadi yang tidak bersifat 'panas'. yelah.. makan vitamin kan? apa yang 'panas'nya? so, if baby korang kena jaundice pun, still boleh carry on makan supplement dalam SET C ni.

* satu lagi, harganya sangat murah, cuma RM100 untuk 4 jenis suplemen, kegunaan 40 hari. cara makan pun senang, sebiji sehari untuk setiap jenis, kecuali alfalfa dan ESP (if korang ambil).

* lagi satu, untuk ibu-ibu yang menyusukan anak. eloklah ambil SET C ni. korang boleh sambung makan sampai bila-bila. badan pun rasa sihat, makin cantik dan anak pun sama dapat benefit.


Apa kandungan SET BERPANTANG (Set C)?

* 40 tabs of Vita-Lea - bersama Iron formula yang sgt penting utk tubuh selepas bersalin
* 40 tabs of B Complex - elak kemurungan, anti-stress, stabilkan hormon
* 40 tabs of Vita-C - membantu memperbaiki tisu sel, mempercepatkan penyembuhan luka
* 40 tabs of Zinc - membantu luka (terutama luka dalaman) cepat sembuh

selain daripada itu, kawan-kawan boleh add-on Alfalfa / ESP sebagai milk booster. alfalfa ni juga bagus untuk buang angin dan membantu kita untuk mudah lawas. yelah.. baru-baru bersalin mesti trauma gak nak buang air kan? (^_^)

Oh...Kawan2 cuma perlu tambah RM10 untuk mendapatkan 60 biji ALFALFA.

Macam mana nak makan?

cuma makan sebiji sehari untuk setiap jenis. ambillah selepas makan. tapi, saya prefer if kawan-kawan bahagikan suplemen ni kepada 2 atau 3 session. tujuannya supaya mendapat kadar penyerapan lebih maksimum. lagi-lagi kalau kawan-kawan ada mengambil alfalfa. bukan apa, ada orang memang kurang minum air. makan suplemen ke jamu ke perlukan bekalan air yang banyak kepada tubuh.

SET C ni juga tak semestinya kawan-kawan start makan rite after deliver. kalau kawan-kawan order awal, boleh mula makan Vita-Lea sebiji selang sehari sebelum bersalin as a preps to our body. begitu juga dengan B Complex dan Vita-C. Zinc dan Alfalfa boleh mula makan lepas bersalin.

tapi, sebagai ingatan, masa tiga hari pertama tu, jarang orang yang kolostrum nya banyak tau. saya tak nafikan saya pernah tengok orang yang susu terus banyak (kolostrum), tapi kebanyakan orang, hari ke-4 tu baru mula bengkak susu. so, jangan panik. baby pun besar mana je perutnya kan? ;-)

... Credit to Hadha

Ini cerita Arissa Zoela, from Miri, pulak..

Masa dalam pantang saya mmg ada ambil jamu...Tapi jujur saya cakap, tak kesemua set jamu tu saya pakai pemalas punye worang. Lebih2 lagi saya ni bersalin czer, so segala lulur,cream barut tu mmg lambat la pakai..Untuk pil jamu tu pulak sampai la ni tak abis mkn...hahaha....Bukan apa,masa saya mkn pil tu dulu, Arissa asyik kembung perut..So terus saya stopkan makan...Mmg tak brapa berbaloi lah dengan harga yang agak mahal kira RM300++ beli set jamu tu tapi saya asyik ngelat2 jer..Hmmm..Rugi..sampai skarang minyak,cream,lulur tu masih ada atas meja solek saya sampaikan en Hubby slalu usik.."Tu nape tak pakai minyak tu...mahal beli" Kehkhekhekhekhee..

Sekarang baru saya perasan, masa saya keluar dari hospital doc bekalkan saya dengan Vitamin C..Untuk cepat baik luka katanya...Dan dalam Set Berpantang Shaklee mmg ada Vitamin C!! So kawan2 jgn lah risau kalau ambik set berpantang ni...Alangkah baik nya kalau saya tahu mengenai Set Berpantang Shaklee awal2 dulu...

Vita-Lea - bersama Iron formula yang sgt penting utk tubuh selepas bersalin...
Lepas bersalin muka saya pucat betul..Tapi mmg semua wanita lepas bersalin mcm tu kan...Saya dulu dekat nak seminggu masih pucat..Huhuh..Kepala asyik mabuk kepayang...Huhu..Alangkah baiknya kalau saya ambil Vita-Lea...

B Complex - elak kemurungan, anti-stress, stabilkan hormon
saya dulu agak stress okay...asyik nangis2 je..dahla Arissa asyik nangis2 non stop...Mmg stress giler2 lah...Alangkah baiknya kalau saya ambil B Complex..

40 tabs of Vita-C-membantu memperbaiki tisu sel, mempercepatkan penyembuhan luka
Luka saya cepat baik jugak...Mungkin sebab saya mkn hari2 vitamin C yg doctor bagi...

40 tabs of Zinc - membantu luka (terutama luka dalaman) cepat sembuh
Saya dulu hari2 mak saya masakkan ikan haruan..naik muak nak mkn...huhuhu....Mengapa orang Melayu suka makan ikan haruan selepas bersalin? Kerana ikan haruan mengandungi zinc, namun pengambilan yang mencukupi dapat diukur dengan tepat melalui pengambilan tablet zinc). Alangkah baiknya saya kalau saya ambil Zinc jadi taklah saya sampai nak termuntah2 makan ikan haruan hari2...

So kawan2, tepuk dada tanya selera..Saya tak cakap jamu2 tu tak bgus...Ini berdasarkan pengalaman saya je..Insyaallah kalau ada rezeki anak no 2 mmg saya go for Set Berpantang Shaklee jer..Harga pun tak mahal... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...